تیتر یک روزنامه دو کار مهم را انجام می دهد: توجه شما را جلب می کند و به شما می گوید که مقاله ی اصلی اش درباره ی چه موضوعی است. آنگاه شما تصمیم می گیرید که آن روزنامه را خریداری کرده و مطالعه کنید، یا اینکه به سادگی از کنار آن بگذرید. سابجکت ایمیل هم باید دقیقا همین کار را انجام دهد. با انتخاب مناسب تعداد کمی کلمه، گیرنده در یک نگاه خواهد فهمید که این ایمیل درباره چه موضوعی است و چه هدفی دارد.
اگر ایمیل تان یکی از ایمیل های عمومی عادی است که مرتبا ارسال می شوند (مانند گزارش کار هفتگی)، بهتر است که تاریخ را در سابجکت ذکر کنید. برای ایمیل هایی هم که نیاز به پاسخ دارند، بهتر است این مورد در سابجکت درج شود. مثلا: «لطفا تا ۱۵ خرداد پاسخ دهید».
به خاطر داشته باشید که همه تلاش می کنند تعداد ایمیل های اسپم دریافتی شان را کاهش دهند. اگر شما از سابجکت تان به خوبی استفاده کنید، شانس اینکه ایمیل تان خوانده شود را افزایش می دهید، و جلوی این موضوع که با اسپم اشتباه گرفته شده و حتی بدون یک نگاه سرسری پاک شود را می گیرید.